måndag 26 juli 2010

Utställning Köping..

Som vanligt när det är utställning så gick vi även upp i ottan denna gång - Väderleksrapporten hade lovat kraftigt skyfall i Köping traken eftersom det skulle bli så risigt väder bestämde jag att Wilma hade det bäst hemma så det blev jag och Yvonne och såklart Ziba och Zappo som styrde kosan mot Wästmanlad ... och de höll vad de lovade...Regnet fullkomligen öste ner så fort vi steg ur bilen var vi genomblöta!Pga det kraftiga regnet och köbildning vid parkeringen kunde inte utställningen starta på utsatt tid...jag hade lånat Lenas tält och i hällregn och lätt stressade försökte vi sätta upp det - till slut fick be om hjälp och rutinerade Helen Hulten kom till vår undsättnig...TUSEN TACK-VI HADE INTE FÅTT UPP DET UTAN DIN HJÄLP!!!
Vi fick parkera långt bort och när vi tillslut fick upp tältet hämtade vi skyndsamt Ziba och Zappo som väntade i bilen..Regnet hade i stort sett upphört så fort tältet kom upp -så hundarna klarade sig relativt torra...Krångel med tält och parkering långt bort hade fått tiden att springa från oss- när vi kom till vår ring så såg jag att öppenklass hanarna redan gjort entre i utställningsringen!!!Vi frågade ring sekreteraren om vi hade missat vår chans- men vi fick hoppa in då det var vår "tur" för individuell bedömning... Ni kan tro det gick undan då jag snabbt krånglade ur Zappo ut hans regnställ och drog en kam genom hans päls och satte på mig den genom våta nummerlappen- sen gick vi ut i ringen för att bli bedömda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar