söndag 11 april 2010

Kenzi på skogspromenad...







Solen tittar fram och vi tar en liten skogspromenad..Kenzi sköter precis som jag förväntade mig hon lockas av allt det nya som skogen erbjuder men är samtidigt väldigt noga med att hålla koll på var jag och Wilma är.Instingtivt vet hon att det gäller att inte komma bort så jag är inte ett dugg orolig att hon ska springa bort...Så härmed uppmanar jag de nya valpköparna att ta med sin valp på en skogspromenad och våga släppa lös valpen- Kom ihåg att det är valpen som ska följa dig inte tvärs om...utnyttja de här första veckorna och träna det här med att vara lös..det är nu ni sätter grunderna till att ha en hund som ser er som ledare...






2 kommentarer:

  1. Åhhhh...så gøy å se henne. Jeg er helt ENIG med deg Annika. Går valpen løs i skogen de her første ukene og andre trygge steder, så velger og skjønner valpen at den skal følge med deg som "leder". Masse gode erfaringer som en kan glede seg over senere. Klem:)

    SvaraRadera