lördag 15 maj 2010

Kajsa ormbiten...


Kajsa följde med husse och Wilma på en skogspromenad...När de återkom så berättade de "ja nu har hon börjat med något nytt"(Kajsa har en hel del konsigheter(kul galenskaper) för sig och oftast ser man bara roat på och förstår ingenting..)"Nu har hon börjat yla samtidigt som hon gör rivare" /Rivare dvs sprätta iväg mossa och gräs så långt hon bara kan när hon markerar revir/ Min komentar blev-Jaha men verkade hon ha ont eller var hon nöjd..både Martin och Wilma svarade på samma gång-Nöjd och jätte glad!!!Det var ju lugnande,lite tokigheter får man som sagt räkna med när man har skaffat sig en fralla ; )Men snart visade det sig att hon hade ont vid sidan av hakan ner mot halsen...Jag tänkte genast ormbett-men Martin och Wilma had inte märkt något särskillt (förutom det triumfrerade ylandet då)... ganska fort började hon må dåligt och svullnade upp- vi kunde inte se något märke men allt "pekade" på ormbett när Martin tänkte efter hade Kajsa varit "väldigt intresserad" av en buske kanske det var där hon träffat på ormen..Betapred (kortison tabletter) hade jag hemma så de gav jag till henne och kontaktade sedan djursjukhuset,de rådde oss att åka in-ormbett ska alltid behandlas (nya rön) med dropp för att minska risken för skador på inre organ.Skönt att veta att hon får den hjälp hon behöver-förhoppningsvis får vi hämta henne imorgon...Stackars stackars kajsa-vi tyckte oss också hitta bettet-två små hål efter tänderna i hennes läpp...Tack till min kompis Elisabeth som höll oss (mig och kajsa) sällskap på "djurakuten"..

1 kommentar:

  1. Uff :( Det er min skrekk når jeg går i skogen med hunder at vi skal møte på orm. Håper alt går bra. Så flott at Elisabeth kunne være sammen med deg på sykehuset, det gjør jo alt litt lettere når en ikke er alene. Vi holder på å gjøre oss klar til 17 mai og det er en stor dag i Norge som du sier. Mye styr også :))
    Så takk skal du ha :)
    Stor klem til dere og spesiellt kajsa :)

    SvaraRadera