måndag 17 maj 2010

Vi tycker så synd om Kajsa..
















Vid tio tiden igår så ringde de från Djursjukhuset i Karlstad-Kajsa hade piggat på sig och vi fick hämta henne vid middagstid.Ett kärt återseende såklart och hon såg mycket piggare ut : ) droppet hade hjälp henne...Men mot kvällen märktes det väl att hon inte var så pigg ändå hon mådde illa och var mycket trött och sliten.Jag ringde Djursjukhuset - de sa att det kan vara så här men vi kunde avvackta och hålla koll på henne så det inte blir värre...Vila är det viktigaste...kajsa vill vara nära men är inte "sugen på gos" även Fanny märker att Kajsa inte mår bra och inte är sig lik...Fanny är omvårdande och håller sig i hennes närhet och pussar och tvättar på henne-det är riktigt rörande att se...De ringde imorse från Djursjukhuset och berättade att proverna påvisade att ett gränsvärde (om inreorganen blivit påverkade av giftet) så om hon inte piggar på sig får vi ta nya prover..Vår förhoppning är såklart att hon ska bli helt återställd.

4 kommentarer:

  1. Stackars Kajsa, hoppas hon mår bättre nu

    SvaraRadera
  2. Ja det är jättesynd om henne men det blir bättre och bättre...Hon är så mammig och håller koll på mig så jag inte blir borta..hon ska ju vara så stilla som möjligt så det händer inte så mycket här hemma eftersom hon följer efter mig...Tur att Fanny tagit sig an henne då hon lägger sig i hennes närhet känner hon sig trygg och kopplar av-jag tog med Fanny och Ziba på en "kortis" igår och kajsa var helt förtvivlad under den korta tid vi var ute -Jag insåg att det inte gick att åka hemifrån,så jag försökte få tag på dig och lämna sent återbud till "hundträffen"..Vi hörs Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Stackars lilla Kaisa!!! Ja nu får det räcka med otur för henne! Men det känns ändå som tur i oturen, att hon inte var dräcktig och förlorade valparna strax innan de skulle födas, för det hade varit ännu tråkigare. Nej nu SKA hon bli bra snart, ta sitt sista cert i sommar och få en ny snygging till pojkvän under vintern ! Stor kram från Åstrandsmaffian

    SvaraRadera
  4. uff :) Ja stakkars Kajsa. Vi synes veldig synd på henne her. Gi henne en god klem fra oss...

    SvaraRadera