lördag 5 januari 2013

Vi kan! vi vill! vi törs!!!










Som jag väntat på mildare väder så valparna ska få komma ut och ta del av världen utanför- bara det blir plusgrader så...Idag tog jag med dem ut trots att det duggade lite och det knappt var över nollan, men man måste ju pröva någon gång och tycker de det är för kallt och hemskt går vi in igen.."Hoppas bara de inte blir allt för avskräckta" resonerade jag. Om jag väntat så hade valparna väntat ännu mer!De var mer än redo!!!Jag öppnade dörrren och hoppades att någon förhoppningsvis skulle våga sig ut.Det var knappt en sekunds tvekan innan ALLA pressade sig ut SAMTIDIGT!!! De stannade inte ens på trappavsatsen utan fortsatte nerför trappan som den mest självklaraste sak i världen - GÅ nerför trappor kan de tydligen också!!!Jag stod redo med kameran, helt överrumplad av deras framåtanda...

4 kommentarer:

  1. vilka sötnosar, längtar bara så efter våra egna..... tänk att det kan vara så mycket fralla, fast dom är så små, ha det bra :)

    Hälsningar
    Annika Fernandez

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade din blogg genom Ylvas hemsida.
    Roligt att se "Halv syskon" till min egna lilla fralla, som Amos är pappa till.

    Jätte fina är dom små liven i alla fall :)

    / Sara

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Hei Annika :)
    Takk for en hyggelig prat på telefonen her om dagen. Vi har det bra og jeg kan ikke se at hun har bitt noe mer i pelsen i det siste hvertfall :) For noen skjønne små skapninger de er disse små frallene. Jeg må le for min eldste datter vil så gjerne ha en hund senere i livet og da er det fransk bulldog som gjelder. Jeg har sagt at da må hun kjøpe av deg og ingen andre..he he :)
    Jeg lurer på om jeg skal melde Kenzi på utstilling i Kristiansand nå i Mai. Det er en times kjøring fra meg. I april skal jeg en helg på klippekurs hos Laila i Larvik og da kunne det jo passe bra inn med en deby i ustillingsringen eller hva? Ha en fortsatt flott uke. Klem :)

    SvaraRadera