lördag 5 januari 2013

Hur kan du få valpar efter honom...?

Öppnade mailen i morse och hade fått den här frågan från en uppfödar kollega och HUR detta gått till är inte så konstigt (på det gamla vanliga viset ) men att Lisa väntar valpar med Joppe är över förväntan med tanke på att Joppe skulle vara steril.Frågan kanske skulle varit ställd så här istället...Varför para med en hane som är steril (enligt sperma prov två månader innan parning ja och har man tur kan det ju vara något tillfälligt fel på "linjen")..Ja svaret är enkelt jag gillar Joppe "så synd om han inte ska få gå i avel"!Jag har någon gång lovat mig själv att inte ta en kull om det inte känns helt rätt och för mig fanns inget alternativ då jag ställt in mig på Joppe.

Min magkänsla och intuition sa mig -Pröva!Det enda jag riskerade var att bli utan valpar...

Kanske ni tyckt det varit konstigt att jag inte skrivit/uppdaterat bloggen men jag valde att hålla tyst och inte skrivit om parningen, bara de närmsta har vetat om chansningen eftersom det troligen inte skulle bli valpar..."Lisa"Soft Stream's Fru Fiona och Joppe Vätterviken's Oldcomber ska bli föräldrar och det är bara en vecka till de kommer...och de är så välkomna!Lisa är född hos oss och har bott här lite då och då det känns som om hon trivs och känner sig hemma.Men hennes vanliga hem är i Arvika ...Lisa är väldigt "mammig" så som dräktiga tikar brukar vara och vill vara nära mig hela tiden hon betackar sig för torrfoder då får det hellre vara-korv är en favorit och det är klart att hon får det : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar