lördag 5 januari 2013

Wheaten valpar om en vecka!

Soft Stream's Fru Fiona Höfter A Mentaltestad godk skott
Vätterviken's Oldcomber Höfter A


Ja nu var det tag sedan jag skrev om Wheaten och det beror på att för ca två månader sedan..efter mycket funderingar på hur jag skulle göra ändå beslutade mig för att para vår fodertik Lisa med Joppe...Att jag var så fundersam beror på att två månader innan "Parningsdax" så gjordes ett sperma prov på Joppe som inte alls visade det resultat vi hoppats på det var så "dåligt" att det inte ens kunde göras en bedömning på det...Idag fick jag en fråga från en uppfödar kollega Hur det gått till...öhh jo det var på det gamla vanliga viset ; ) Men kanske frågan borde varit varför välja en hane som(högst troligt) är steril...Jo svaret ligger hos mig jag kunde inte se ett annat alternativ till Lisa då jag är så förtjust i Joppe och tyckte "synd om inte det blir valpar efter Joppe"så jag chansade litade på min intuition och magkännsla som sa-Pröva!Det värsta som kunde hända var att jag blev utan valpar...Eftersom det troligen inte skulle bli valpar så har jag valt att hålla tyst bara de närmsta har vetat om vår "chansning"!Det märks att Lisa är med valpar hon är så"mammig" och släpper mig inte ut sikte,torrfoder går helt bort-Fy vad äckligt -då kan det kvitta!...Korv köttbullar leverpastej det passar bättre!!!Klart du ska få det Lisa förstår så väl hur du känner ; )Redan om ca en vecka väntas de och de är så välkomna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar