lördag 5 januari 2013

Miljöträning,röntgen,vaccination..

Förra Måndagen åkte jag,Wilma ,Lisa och Bella till Karlstad.Erica anslöt sig till vårt sällskap.Bella skulle få sin 12 veckors vaccination(som hon pep-ont gjorde det) och Vi ville röntga Lisa för att ha lite koll på hur många valpar hon har i sin magen (de tyckte sig se 5st).När vi ändå var i stan passade vi på att låta Bella bekanta sig med stadsmiljö och så många intryck det blev!En helt annan värld..så mycket som hon inte är van vid-både ljud lukter och för att inte tala om alla människor en hel del hundar träffade vi också på alla lika snälla och vänliga : )Bilar bussar cycklar och mopeder som smattrade förbi..så spännande mest kul och intressant var nog ändå alla löv som virvlade förbi-"De får man ju försöka fånga i farten och tänk somliga doftade extra gott det kunde stå tex Daim eller Mars på dem...synd bara att man inte kunde äta dem-"bara lukta inte smaka"..
Rädd och osäker?Nej förväntansfull-så spännande!Vi skyndar oss jag vill se mer !
Ja men Bella-vad är det med dig!Kan du inte lugna dig lite..
Åh vad sker där då?Kan gå dit och kolla???
Efter en stund kunde hon slappna av mer...
Spaning på stan...
Att matte har godis i fickan-Det har vi stenkoll på : )
ÖVERGÅNGSSTÄLLEN!?

Bella funderar:

Alla människor tycks gilla dem och vill gå just precis där,,,Helst samtidigt också och hur

smart är det då?Speciellt Annika gillar dem hon passade på att gå fram och tillbaka,fram och

tillbaka,,,Jag fattar inte riktigt grejen men hängde med-bara hon är nöjd så.....Ja här ser ni hur

vi går över....


Bara för att gå tilbaka...
Smart tänkt!???
Vem sa nåt....Sååå SÖT!!!!!

Ja det var mig de pratade om-om jag fått en köttbulle för alla som ville komma fram

för att prata och klappa lite så skulle jag vara stenrik nu...

På väg mot nya övergångställen?..
Jo vi passerade några fler(4) på vägen till..
Åh!Men vad har vi här då..
EN UNDERJORDISK GÅNG-COOLT!!!
Många vill trängas här i mörkret-Ja kom in ni,det är inte farligt..
På andra sidan hittade vi en korv kiosk : )

Två kokta med bröd -Tack!!!

(Hur stor är chansen att den gick hem då-Nja kanske)

Nästa anhalt-Solstadens smådjursklinik..

I väntrummet skulle det vägas-5,3 kg!

Bilringar på sidorna då-JA OCH?!DET SKA VA SÅ!!!
Blev kompis med "Biffen" en riktig filosof...Så klok och vis-se bara in i hans ögon...

"Våga vägra" var hans budskap...till mig..


Jag började med en gång!

Jag vägrar åka där bak- Men fick ändå åka i "skuffen"...Jag är säker på att

"Biffen" sitter i husses knä och käkar leversnittar hela vägen hem-Orättvist!!!

1 kommentar:

  1. Ha ha ha :) Så hærlige de er og for en skjønn fortelling. Morsomt å lese. Ha en flott uke i nydelig vårvær. Stor klem fra oss i Arendal :)

    SvaraRadera